24. marraskuuta 2014

Ratsastus"terapiaa" ja muita Tittajuttuja

Pitkästä aikaa: Titta-päivitys!


Syksy Titan kanssa on sujunut mukavasti. Olemme tehneet paljon maastakäsittelyjuttuja, samaan tyyliin kuin ennenkin. Jokainen kerta on silti erilainen, ja joka kerta opin jotakin uutta. Kuten harrastusanalyysissä kerroin, Titta on sinnikkäästi pitänyt minulle energianhallintakurssia - kehitykseni on hidasta, mutta sitä tapahtuu. Minä puolestani olen koittanut näiden "henkisen puolen" harjoitusten lisäksi teettää Titan lihaksille jumppaa. Rouvan massu kun tuppaa paisumaan aina kesäisin ja vaikeuttaa hieman liikkumista, on siitä pyritty sopivalla liikunnalla pääsemään eroon, ja on päästykin.

Edelleen olen pysytellyt jalat maassa. Tammikuussa revähtäneen reisilihaksen takia en ole pystynyt ratsastamaan 10 kuukauteen, ja se aika on niin pitkä, että olen ehtinyt tottua siihen. En ole samalla lailla vihainen ja malttamaton kuin ensimmäisinä kuukausina olin. Minä harrastan nyt maastakäsittelyä, hevostelua omalla tavallani, vaikka tottakai mielessä siintää milloin mikäkin ratsastuskurssi..

Muutama viikko sitten aloitin Titan kanssa "ratsastusterapian". Kerta viikkoon olen pukenut Titalle satulan ja suitset, talutellut ensin kentällä hetken - verrytellyt omatkin lihakseni kävelemällä - ja noussut sitten ratsaille. Olen ratsastanut niin kauan, kunnes reidessä alkaa kiristää, ja jatkanut sen jälkeen maastakäsitellen. Viime viikolla tein ennätyksen: melkein kymmenen minuuttia ja ravia myös!

Terapiaksi kutsun tätä siksi, että voisin yhtä hyvin harjoittaa lihasta pikkuhiljaa jumppapallon päällä kotona, mutta teen sen Titan kanssa pääkoppani vuoksi. Kai se on se syy miksi ylipäänsä aloitin ratsastuksen niin kauan sitten ja tauoista huolimatta aina palaan siihen. Saan hevosen selässä istuessani korvaamattoman upean tunnekokemuksen, jota en saa mistään muualta.

Ruskan aikaan Titta pääsi mallin hommiin. Sen omistaja Anne pyysi minua kuvaamaan vähän irtopäästelyä sekä potretteja tyttärensä kanssa. Lopuksi kuvasin muutaman ruudun ratsastuksestakin. Laitan tähän postaukseen muutaman näytille, loput pääsee katsomaan uudelta facebook-sivultani, jonka loin ihan vain valokuvauspuolta varten. Arvostan jokaista tykkäystä suuresti!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ja kehitysideat otetaan aina ilolla vastaan! :)